מהו עיצוב גרפי

המשרד לעיצוב גרפי

המוצרים המודפסים שלכם - העלון, הפלייר, הפוסטר וההזמנה - הם התמונה החזותית שלכם. עליהם לייצג אתכם, להעביר את המסר אל קהל היעד שלכם בצורה יעילה, להיות קליטים, מזוהים וזכירים ולהתבדל מהמוצרים של המתחרים שלכם.

 

ההתרשמות הראשונית מכל מוצר היא העיצוב. רק אחר כך מתרשמים מהתוכן. עיצוב צריך להיות פשוט. עיצוב מורכב מדי, מקושקש או עמוס ירתיעו את הקורא ויחטיאו את המטרה; עיצוב צריך ליצור רושם מיידי.

 

עיצוב גרפי הוא תחום עיצוב העוסק בשילובם של טקסטים ותמונות לשם העברתו של מסר מסוים. תחום העיצוב הגרפי בא לידי ביטוי בעיצוב של טקסטים מודפסים (עלונים, כתבי עת וספרים); בעיצוב אריזות, כרזות פרסום ושלטים; בעיצוב אתרי אינטרנט, ממשקים לטלוויזיה, ממשקי משתמש למערכות מידע; ובתחומים נוספים.

 

הדגש בתחום זה, בדומה לכל מקצועות העיצוב, הוא התמקדות בהעברת המסר.

 

כלי העבודה של המעצב הגרפי הם: קו, צבע, אות, קומפוזיציה, צורה, הרמוניה, איזון, מתח צורני, בולטות ויזואלית ועוד.

 

בכל עבודת עיצוב נכללים השלבים האלה:

  • איסוף מידע על המוצר: מהו הנושא, מהי המטרה, מיהו קהל היעד, מהי השפה העיצובית הקיימת? לתשובות לשאלות אלה תפקיד מכריע בהחלטות העיצוביות: צבעים, סוג האותיות וגודלן, ארגון המידע, סגנון, אווירה ותחושה.
  • סקיצות המבוססות על ההחלטות שקיבלנו. בסקיצות מציעים מבנה, קומפוזיציה, ארגון המידע המילולי והתמונות בצורה נעימה לעין ומושכת, בדגש על העברת המסר בצורה הברורה ביותר. פיתוח הסקיצות תוך קבלת משובים מהלקוח ודו-שיח איתו עד לגיבוש התוצר הסופי.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>